Hjemmeinstallation

TV3 Sport er navnet på Danmarks nye, store tv-sportsbroadcaster, som fra og med den 7. januar årligt vil sende mere end 8000 timers livesport til danske tv-seere. Efter MTG’s køb af TV2’s aktiepost i TV2 Sport blev lanceres i mandags og har fået navnet TV3 Sport 1. Yderligere lanceres allerede den 5. februar endnu en ny sportskanal, TV3 Sport 2.

Dermed kan MTG og Viasat præsentere en hidtil uset række af sportsrettigheder samlet hos en broadcaster i Danmark, og seerne kan på TV3 Sports kanaler forvente at få alt det bedste tv-sport, præsenteret af de bedste og mest dedikerede værter og journalister.

Fremover vil TV3 Sport levere sport på kanalerne TV3 Sport 1, TV3 Sport 2, TV3+, Viasat Golf og TV3 Sport Premier League.

”Vi er stolte over at kunne præsentere et helt unikt setup med indhold, som de fleste misunder os. Vi mener i al beskedenhed, at vi nu kan måle os med de store internationale sportsbroadcastere, og vi vil med ydmyghed, glæde, passion og masser af hårdt arbejde gøre alt for, at danskerne tager de nye kanaler og den nye indpakning til sig,” siger TV3 Sport-chef, Peter Nørrelund.

Udover de fem flowkanaler, som sender masser af sport, leverer TV3 Sport også en masse indhold til webtjenesten Viaplay, som på nettet har alle rettighederne fra de fem kanaler plus en masse andet sportsindhold, film, serier og meget mere.

”Hos Viasat er vi meget stolte over at kunne døbe endnu et par spændende sportskanaler og byde dem velkommen i vores perlerække af topkanaler. Med TV3 Sport 1, TV3 Sport 2, Viasat Golf, TV3 Sport Premier League og naturligvis TV3+ har vi alt det bedste på vores parabolplatform,” siger Viasat-direktør Jette Nygaard-Andersen og tilføjer, at Viasat også har kanaler, der byder på det bedste spanske, italienske og hollandske fodbold.

Samlet set gør nyheden TV3 Sport til Danmarks suverænt største sportsleverandør til danskerne, og det glæder sportschef Peter Nørrelund.

”Vi føler os privilegerede over at få lov at lege med så mange sportsrettigheder på så fine kanaler. Vi vil nu gå i gang med at udvikle kanalerne yderligere, og som altid vil vi gøre vores ypperste for at levere det bedste setup omkring rettighederne,” siger Peter Nørrelund, som garanterer høj produktionskvalitet og de bedste folk på posterne. "Vores værter, eksperter og journalister glæder sig til at komme i gang med arbejdet, og uanset om det er Champions League, Premier League, Superliga, håndbold, tennis, NFL,

Fra 1. juli 2013 tager YouSee endnu et skridt af den vej, som hedder frit valg vejen.
Tv-pakkerne vil stadig bestå, men det bliver nu muligt at tilkøbe kanaler enkeltvis til din TV-pakke. Kravet om, at man skal tilkøbe mindst 4 kanaler falder bort.

Hidtil har 28 etniske kanaler ikke kunne købes enkeltvis, men de bliver en del af
det nye koncept. Det betyder, at medlemmer med interesse for deres hjemlands
tv-kanaler i langt højere grad kan få deres ønske opfyldt ved at købe kanalerne i tilkøb til deres TV-pakke.
YouSee er i forhandling med Viasat om muligheden for yderligere kanaler til Ekstrakanaler, som kan betyde, at udbuddet f.eks. udvides med TV3+ og
TV3 Sport 1 og 2.

Forstyrrende signaler fra 4G nettet.
Det digitale og mobile sendenet udsender i dag  kraftige radiosignaler. Hvis din kabel-tv-hjemmeinstallation ikke er dog nok, rsikerer du indstråling- det vil sige radiosignaler udefra, som trænger ind i installationen og forstyrrer signalet.

Stor softwareopdatering til Samsung-boksene.

Senest 24. juni har YouSee udrulltet en softwareopdatering af Samsung-boksene
til hele landet.

YouSee musktjeneste omdøbes til YouMusic og får nyt logo.

Jørn Manon Jensen
Odinsvej 6